22:39

Vill ni se en rolig sak? Om ni lovar att inte skratta då, för det är faktiskt jätteee roligt (:
Nu är det så att jag vaknade i fredags klockan sex på morgonen och kände mig lite konstig. Känner då att underläppen är alldeles svullen, så jag går upp till mamma och gråter som en idiot lite så där gulligt. "Titta mamma min underläpp är dubbelt så stor som den brukar." Mamma tittar på mig...
Mamma; -Vad har du gjort?
Petra; Skakar på huvudet uppgivet och säger med pipig röst; -Jag vet inte.
Min underbara mamma ställer sig då bakom kylskåpsdörren och skrattar hejdlöst. Ni vet den där känslan när någon verkligen skrattar åt att ni ser faktiskt riktigt rolig ut även fast det inte är roligt för dig, så kändes det då.
Så klockan åtta ringde jag till mottagningen i Söråker och bokade en tid, som blev tjugo i elva. Efter en och en halvtimma så hade läppen blivit ännu värre, och efter ännu en timma hade på läpparna svällt upp. Då får jag panik och ringer min mamma på hundklubben som säger att hon kommer hem på en gång.
Det här har hänt mig förut en gång att jag svällde upp, men då hann det gå ner innan jag kom till mottagningen, så den här gången skyndade jag mig att knäppa kort. Läkaren sade till mig när jag visade honom bilderna att om jag hade sett ut så som jag gjorde på bilden hade han lagt in mig på en gång. Men då hade läpparna faktiskt gått ner lite.
Han skrev då ut kortison och allergi tabletter åt mig. jag fick den längsta behandlingen på kortisonen, fyra tabletter dagligen i sex dagar och två tabletter dagligen med allergi medicinen, men egentligen ska man bara ta en om dagen.
Så jag tänkte faktiskt vara jätte snäll att lägga ut lite bilder på min allergi fas.

Fas 1:                                    Fas 2:                                 Fas 3:                                    Knölen på handleden:
          

Haha, vad säger ni om det. Pröva inte det här hemma.


Kommentarer
Postat av: Josse

Stackare!! :(

2008-09-08 @ 00:00:18
URL: http://josjoberg.blogg.se/
Postat av: anneli

oj vad hade hänt för de skulle bli så?



stackare

2008-09-08 @ 00:10:25
URL: http://alltidanneli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillar du kläder? Bli medlem här http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=2863 och du kan få 150 kr i presentkort på antingen H&M eller gGina tricot, det funkar :)

2008-09-08 @ 00:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0