13:29

Nu har man jobbat den mesta delen av helgen på travet och alltid när jag sitter där så händer det aldrig någonting men så klart så skulle det hända något nu när det var stor trav.
På lördagen var det faktiskt rätt så lugnt, i alla fall på min sida. Men i en loppet så var det en häst som stupade på mållinjen och sedan fick man höra att den hade avlidit, av vilken orsak det vet jag inte. Troligtvis så körde dem sönder hästen som bara var fyra år gammal och hade gjort tjugo starter.
Men på fredagen hände det saker borta där jag satt som vakt, Anna min kusin satt med mig.
Först så hörde vi att det var lös häst och då måste man alltid stänga grindarna så inte hästen tar sig ut på vägen, så jag och Anna gjorde det. Precis när vi stängt grindarna ser vi en kusk som kommer med sin häst och så ser vu hur han svänger av skitfort och kommer emot oss, och han skriker att vi ska släppa ut honom så vi gjorde det. Anledningen till det var att när han kom med sin häst så kom den skenande hästen emot honom så han fick så klart panik. Oturligt så slog hans häst i benet och lämnade ett antal blodfläckar utanför kuren och kliniken där vi satt.

Senare på kvällen kommer det en gubbe som är på väg hemåt med sin fru och sitt barnbarn, efter ett tag börjar han och små springer sedan ramlar han ihop utanför kuren där jag och Anna sitter och slår sönder näsan och får ett blåöga. Så då fick man även vänta på att ambulansen skulle komma och sjukvårdarna. Sedan berättar frun hans att han ramlat en gång förut idag och att han har Parkinsons. Så det förklarar saken lite varför han började små springa.

Så efter denna helg var det så skönt att få komma hem till min och Marcus lilla etta i Söråker och se film och äta massa go saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0