19:21

Har äntligen fått hem min Tinka välbehållen och mysig, med en tratt runt halsen. Hon är så sur och grinig för att hon måste ha den där tratten på sig, men det är för hennes eget bästa säger jag åt henne (:
Kan tänka mig själv att det skulle vara hyffsat frustrerande att gå omkring med något runt halsen hela tiden som tog emot vad man än gjorde.
Dem ringde vid tolv tiden och sa att vi kunde hämta henne vid ett, men runt två halv tre kom dem ut med henne och hon blev över lycklig när hon såg oss. Sedan tog det ungefär en halvtimma till innan vi fick åka hem med henne. Då åkte vi till apoteket och tog ut smärtstillande och antibiotika tror jag det var.
Veterinären sa att han hade aldrig sett sådana röda äggledare förut, han sa att dem var närmare lila än röda faktiskt och att om vi inte hade opererat henne hade hon inte klarat sig.

Så därför är det med en stor lättnad jag sitter och skriver nu, för hon är äntligen hemma och välbehållen. Min Tinka <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0