Hundträff

Nu har vi varit på hundträffen, fick sitta i en bil i flera timmar från åtta till fyra på lördagen. Det var segt! När vi kom fram till campingen så bäddade vi och la in alla grejjer sedan åkte vi och handlade så vi kunde grilla. Närmare kvällen tog sig mamma och pappa en promenad medans jag och Marcus spelade lite minigolf. Sedan spelade vi kort med mamma och pappa innan vi gick och la oss. Så klart skulle jag vara snabb och ta den översta delen av sängen för att inga hundar skulle kunna slicka mig i ansiktet eller krypa upp i sängen med mig. Men när jag väl kom upp dit så ångrade jag mig, så då delade jag säng med Marcus. Efter ett tag började han att vrida och vända på mig när han sov, men det var bara mysigt. Haha.

Och det gick faktiskt mycket bättre med Tinka och alla hundar än vad jag hade trott, i början var hon lite rädd men sedan sprang hon omkring och mätte sig med alla hundar och retade dem. Hon var så himla söt. Det var en hund där som var jätte rädd den sprang hon omkring och jagade på slutet av dagen.
Sedan fick vi sitta allihopa inne i en dansloge med hundarna så fick vi ta upp problem vi hade med hundarna och träna lite på det. Mamma hade pratat med tjejen som höll i det innan att Tinka drog jätte mkt i kopplet så så klart skulle hon ha fram mig med Tinka i mitten av allt folk.
Och Tinka vad tror ni hon gör? Hon har aldrig lekt med kopplet, men då skulle hon bara göra det. Hon sprang omkring och ryckte i mig, i kopplet, bet i skorna och höll på att fälla mig flera gånger. Folket skrattade rejält kan jag lova. Som tur är så kan jag bjuda på mig själv.

Och så klart kan jag bjuda på lite bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0